31 januari 2017

25-30 januari, Dolphin Sands


Mycket är det som ska packas när en stor familj ska iväg på semester. Ska det dessutom följa med motorbåt, kanoter och en mängd av olika fiskeredskap tar det sin lilla tid. Sen förmiddag var vi I alla fall på väg. Jesse, Pelle och Dino I en bil med båten och kanoterna på släp körde direkt mot Dolphin Sands och vi andra körde via Woolworths för att proviantera.

I Perth stannade vi och åt lunch på ett mysigt ställe.



Resan till Dolphin Sands tar ungefär två timmar.  Det var härligt att komma fram och vi kände igen oss direkt. Fantastiskt med havet och den långa stranden bara några meter bort och huset är jättefint med en stor balkong som vätter mot havet. På kvällen åt vi middag på balkongen och alla var väldigt glada och uppspelta som synes.


Första morgonen stack alla män ut på fisketur med båten (denna typiskt manliga sysselsättning :)) och jag kan tala om att de inte kom tillbaka tomhänta. Fångsten bestod av ca 30 flatheads och några andra sorter som jag inte vet namnet på. Alla var nöjda! Dino visar stolt upp dagens största fisk.

Lisa, Pixie och jag körde till Swansea och kompletteringshandlade lite. Swansea ligger bara några km bort och är bara ett litet samhälle men där finns både matbutik, ett par restauranger, glassbar (gillades av Pixie) och ett fint konstgalleri.
Pixie äter hallonsorbetglass I Swansea.

Och jag poserar I min alldeles nyinköpta hatt med "Nine miles beach" I bakgrunden.

Per och jag tog för vana att varje morgon ta en sex km lång promenad längs stranden och det är verkligen de bästa promenaderna som finns. Vädret var fantastiskt under hela vår vistelse och det gör förstås de där vandringarna helt magiska. Ibland sprang vi lite också och gjorde armhävningar och knäböj för att få lite träning.


Pixie kommer att bli den perfekt PT:n. Hon instruerade mig nogsamt när jag försökte göra mina gummibandsövningar, se bara vilket proffs.



Mycket fiske och mycket bad och barnen älskar verkligen att va på denna plats.
Lisa och Pixie
Ett önskemål (läs krav) som Per och jag hade var att vi skulle bli bjudna på musselpasta. Den vi åt förra gången vi var här har fastnat i minnet. Och visst fick vi det. En dag kom fiskarna hem med en hel spann fylld med musslor.
Jesse hann fylla år under vistelsen i Dolphin Sands. Per och Lisa fixade födelsedagstårtan.

På fredan fick vi besök av familjen Saunders som stannade två nätter. Tur att huset är stort för det var absolut inga problem att få plats. Barnen tyckte förstås att det var jättekul med kompisar.

Inga kommentarer: