26 januari 2017

Underwood/Lilydale 22-24 januari


Så här är det. Vi har nu landat i mer civiliserade trakter (Hobart) där det finns wifi på hotellet. Uppe på berget råder nämligen nästan total radioskugga. Passar på att publicera lite från några av våra dagar hos Lisa och Jesse. De första dagarna inkl. Pers födelsedag finns än så länge bara i min anteckningsbok så jag får återkomma med dem senare.
Här är lite av vad vi gjorde dagarna närmast efter.
På söndagen var Eastmanbarnen bjudna på födelsedagskalas i Launceston och Per och jag passade på att gå en promenad från lekplatsen där kalaset var till Cataract Gorge som ligger en bit in mot centrala Launceston. Mycket klättring uppför ravinen och det är inte troligt att vi nådde toppen men utsikten över ravinen/floden var jättefin.
 Per står här på en liten utsiktsplats vid floden Tamar
 
Här är jag på väg uppför stigen längs ravinen.

Via telefon med Lisa kom vi överens om mötesplats för hemresan. Det var bara det att vi missförstod varandra helt och stod länge och väl och väntade på var sitt håll. Vi Hade Lisas telefon och eftersom Jesse körde hem efter kalaset och Lisa tyckte att det var onödigt att låna hans telefon eftersom vi hade så bra koll på var vi skulle hämtas var förvirringen total. Det slutade med att jag ringde Jesse som lovade hämta oss och strax eftråt ringde Lisa från en lånad telefon och efter att vi åter beskrivit var vi befann oss kom även hon. Lisa hann dock först och kunde då meddela Jesse att han kunde vända hemåt igen. Vilken cirkus! Förresten, Per och jag hann ta en fika på ett trevligt café innan vi traskade uppför berget. Gott kaffe med dito kaka. Caféet var både affär med diverse inredningsprylar och konstgalleri.

Vi har också gått husesyn I huset. Mycket arbete återstår men det går tydligt att se hur det är tänkt. Kommer att bli hur bra som helst!
Till att börja med, vårt lilla sovhus.
 Sen är det bara bilder från det blivande Eastmanhemmet.

Detta rum ska delas och bli sovrum till Pelle och Max.

Utsikt från det blivande föräldrasovrummet.

Vardagsrummet. Lägg märke till de fina bjälkarna i taket,


Källaren, som bl.a. ska innehålla lekrum, badrum och skafferi.

Max bad själv att få bli fotograferad utanför huset.

Lisa och jag var på tisdagskvällen i Launceston tillsammans med Lisas kompisar Ally S, Ally M och Cath. Vi var på bio och såg La La Land, en musical som var lite småtrevlig. Meningen var att vi skulle gå till ett dessertkafé efteråt men där var fullsatt (lika bra det) så vi åkte hem i stället. Vi såg massor av wallabys på vägen uppför berget och jag nästan snubblade över några när jag skulle gå till toa.

Inga kommentarer: