25 november 2007

Leobus och tunnbrödsbak....



Jaha, så var det söndag kväll igen. Fort går den, den där tiden. Att säga något annat vore att ljuga. Idag fick vi värsta sovmorgonen. Leo sov som en liten gris och klockan var nog nästan nio när vi steg upp. Precis så ska en söndagmorgon va om jag får bestämma........... Lång frukost och sen var vi mest koncentrerade på Leo och hans upptåg med dans, "tittut" och att rita på alla lediga papper som han kunde hitta. Efter Leos lunch begav sig familjen Ungsten/Eriksson hemåt Göteborg. Leo skulle då kunna sova i bilen och förhoppningsvis slippa bli åksjuk. Vi hoppas att det gick bra.

Per och jag bestämde oss i alla fall för att trotsa vädret och ge oss ut på promenad. Det blåste rejält men solen tittade fram och när vi väl kom in i skogen var det riktigt skönt. Dessvärre började det regna efter ett tag och eftersom vi inte hade våra förträffliga regnkläder på oss blev vi rejält blöta. Vi kände oss ändå väldigt nöjda med prestationen och kunde räkna in så där 8000 steg till stegtävlingen. Energi-Per satte direkt igång med tunnbrödsbaket och det kan jag tala om är en tidsödande historia. Särskilt själva gräddningen. Fyra minuter och sedan vända, det blir många minutrar innan 30 tunnbröd är färdigbakade.........Men som sagt tidigare, nu är det gjort och ännu ett obligatoriskt julbordstillbehör är fixat. Han är så himla duktig min Per!

Under tiden satt jag mest och hängde vid datorn (väldigt produktivt!). Måste ju kolla Facebook och se vad alla vänner håller på med så här på söndan. Det är absolut ett tips, öppna Facebook, ni kommer inte att ångra er! Man kan faktiskt vara med fast man är 50+. Jag har också fört över alla helgens bilder och till slut lyckades jag också kopiera bilderna på León som Per tog med mobilen när han var i Stockholm i tisdags. Här är en:


Den 7:e åker jag till Stockholm och ska äntligen få träffa mitt barnbarn. Jag fick ett SMS från Johanna häromdagen. Hon skrev så här: Han är det bästa barn som finns (förutom mig då)! Vad säger man om det? Nu ska Per och jag snart titta på "Under Toscanas sol" och sen är det läggdags. I morgon bitti kl 6 ska jag nämligen skjutsa min far till lasarettet i Karlshamn där han ska genomlida(?) en prostataoperation.

Viktig sak förresten, lilla Lisa i Tassie har slagit rekord på milen idag, strax över 50 minuter. Det är riktigt, riktigt snabbt!

1 kommentar:

Jo. sa...

Men det ser du ju själv! Han är ju världens näst bästa barn!!!

Och Lisa, jävligt bra jobbat!