18 november 2007

Vilken söndag det blev!

Ja, den är ju inte slut än, men hittills har den varit superbra och det finns inget som tyder på att resten skulle bli sämre.Men först den utlovade bilden på nyrullade kroppkakor. Jag fick förresten inte smaka!:( Där var han snabb Per Ungsten! Kroppkakorna åkte direkt i frysen i väntan på julkalaset.

Det har varit en helt fantastisk dag, alldeles stilla, 7 grader varmt och dimmigt. Dimma kan faktiskt vara härlig och det var den idag. Inte jättetjock utan lite så där lagom, ni fattar. Per har hållt på med löven nästan hela dan och under tiden har jag gjort julköttbullarna! Visst låter det fullständigt galet, det är ju mer än en månad till julafton. Men det som är gjort, är gjort som den vise sa, så nu ligger dom också i frysen och Per fick smaka först!:) Vi har varit på långpromenad också till Rävskär och där var så vansinnigt fint. Se bilderna så fårstår ni också vad jag menar med dimman (eller mer dis kanske). Det var till och med en människa ute och fiskade med båt! När vi kom hem blev det söndagsmiddag bestående av fläskfilégryta med wokade grönsaker. Vi har helt lagt ner potatis/pasta/ris för tillfället och det funkar utmärkt! Vi blev utomordentligt mätta och belåtna. Fikadags strax och jag ska sedan måla mina naglar och förbereda lite för arbetsveckan som för min del innehåller resa till Malmö tisdag-onsdag och för Pers del resa till huvudstaden på tisdag.På återseende senare i veckan//Lotta

4 kommentarer:

Lisa Ulrica sa...

oh - jag ar varldens lyckligaste! jag ser verkligen fram emot att byta ut sommarkladerna och komma hem och ata kroppkakor som min basta pappa har lagat.

Pauline Roos... sa...

De ser riktigt mumsiga ut de där kroppkakorna, tur att min mamma också kan göra sådana :-) Ingen riktig jul utan kroppkakor...man får skippa GI-tänket lite på julafton!

*Pauline på besök*

Henke B sa...

Jag tackar Per för visiten tidigare ikväll (han var riktigt artig och tackade för maten), och ser fram emot kroppkakor och köttbullar i julhelgen!

Anonym sa...

Jag fattar inte att ni håller på med GI som ser ut som ni är uppfödda på morötter och rababer. Kroppkakor det är "redi"mat det.
MVH Lasse