20 november 2013

Playitas dag 4

I dag har det varit hårdkörning! Spinningpasset blev lite extra kul i dag när vi fick vår gamle bekanting Andrew som instruktör. Han var nämligen den förste vi mötte på spinningen förra gången vi var här. Han sitter inte på cykeln hela tiden utan springer runt och hejar på och dansar och skuttar så alla kämpar efter bästa förmåga. Dessutom kör han gamla slagdängor som "It´s raining men", "A bad romance" plus lite blandat Abba så att alla ska känna igen sig. Jag smet lite innan stretchingen var slut för att hinna till aerobicpasset som började klockan tio, men Per berättade att Andrew tagit alla i hand efter avslutat pass och att han hade sagt att han kände igen oss. Vi måste gjort intryck, haha.
Aerobicpasset ja, det var ju nåt som jag gärna ville vara med på. Lite synd att det inföll precis efter spinningen för jag var redan lite trött.
På första bilden väntar vi på att komma igång (jag längst bak i svart). På andra ser man att vi var många, ca 60 st (jag längst bak till vänster) och på tredje bilden har vi kommit igång ordentligt. Vår entusiastiska ledare hette Sarah och var från England.


Medan jag jympade gick Per en promenad uppför backarna vid Las Playitas och kollade utsikten och fina hus alldeles vid kanten på berget. Efter denna träningsförmiddag var det skönt att lägga sig i solstolen och läsa ett par timmar och det var precis det vi gjorde. Men vi hade förstås en plan för resten av dagen...och det var att besöka "faro de La Entallada". En fyr, som mer ser ut som ett palats, högt uppe på ett berg.
 Sex km är en bra bit när det går uppför!
Här är fyren och då är vi 186 meter över havet och regnet öser ner. Planen att vi skulle stanna en stund och vila lite var inte längre aktuell utan vi påbörjade nedstigningen direkt. Som tur var slutade det att regna efter en stund och vandringen tillbaka blev behaglig.

Utsikt från toppen.

Mitt i ösregnet.

Längst bort skymtar "fyrpalatset"

Inzoomat ser det ut så här.

 Min Garmin visade 13,38 km när vi var tillbaka vid hotellet och då hade vi varit ute i 2 timmar och 9 minuter. Härligt att sätta sig på balkongen (nu sken solen igen) med lite nötter och ett glas vin.
Nu har vi hämtat tillräckligt med kraft för att gå till restaurangen och intaga kvällens middag. I morgon väntar nya utmaningar!

Inga kommentarer: