23 november 2013

Playitas dag 7

Så har vi nästan avverkat sista hela dagen här. Riktigt sorgligt att vi ska åka hemåt i morgon. Men samtidigt hade vi nog inte klarat att hålla samma tempo en vecka till så det är nog lagom så här. Hjärnan, ni vet den som vill mer än vad kroppen orkar har nog kommit till insikt nu och talar om att det faktiskt är dags att vila några dar.
Icke desto mindre har vi hållit i gång ganska bra denna dag. Jag har varit på spinning (som vanligt) och direkt efter det på pilates. Pilates har jag inte varit på tidigare och det var betydligt tuffare än jag trodde. Mycket styrketräning! Per var under tiden ute och sprang, 9 km tror jag att ha fick ihop, och sen körde han ett varv i gymmet.
Detta har tveklöst varit den varmaste och soligaste dagen så vi har tillbringat en god stund vid poolen och faktisk badat båda två. Jag hade vid något tillfälle sagt att jag skulle avsluta dagen med zumba, men jag orkade inte riktigt med det. En promenad (6 km) blev det i stället som vi avslutade i affären i Las Playitas där vi köpte en flaska vin och en påse chips. Vilken perfekt avslutning på träningsveckan. Nu återstår kvällens middag, som vi bestämt ska avnjutas i långsam takt så att vi inte blir proppmätta (läs julbordsmätta) direkt för det är lätt hänt. I morgon vid elva kommer bussen och hämtar oss och sen ska vi förhoppningsvis landa på Kastrup vid 19.50. Viktigt att planet inte är försenat för sista tåget hem går 21.06.
Inte en enda bild från vår fina juniorsvit har jag lagt ut här hittills. Nu kommer de, lite lagom slarvigt och trivsamt tycker vi att vi har det.


På detta skrivbord finns allt!

Soffa som inte används för annat än att slänga kläder på
Den sköna sängen som vi trots det inte lyckats sova så vidare bra i.

Väl använd torkställning

 
Per läser Kanada av Richard Ford, dricker vin och äter chips
Här väntar jag på att Pilatespasset ska börja.


Inga kommentarer: