22 november 2013

Playitas dag 6

Det är bara att upprepa gårdagen, mer eller mindre. Spinning på morgonen och i dag fick jag med mig Per igen. Galet jobbigt är det och man svettas sjöar. Det beror i och för sig delvis på att lokalen vi cyklar i är väldigt varm, men vi kämpar väldigt mycket också.
Jag hade bestämt mig för att gå på ett pass, "Body Toning", som jag inte visste riktigt vad det var. Det var jobbigt kan jag säga! Som funktionell träning, men snäppet värre. Styrketräning för hela kroppen men utan redskap. Launches, armhävningar, sit ups, ryggresningar och plankor både sido och vanliga. Det blev inte mindre jobbigt av att solen stod på mest hela tiden.
Under tiden körde Per ett pass i gymmet. Roddmaskin och Nautilusmaskinerna.
Vi bestämde redan i går att vi skulle ta oss över bergen till Gran Tarajal i dag på eftermiddagen och sen gå cykelvägen tillbaka. Och det gjorde vi. Det är brant uppför även om det inte syns så bra på bilderna. Här kommer ändå några.
Utsikt från toppen.

Mannen på väg uppför

På toppen med Playitas i bakgrunden

 
Till höger om mig skymtar Gran Tarajal i bakgrunden.

Här har vi inte långt kvar och stan syns lite bättre nere vid havet.

Välförtjänt öl (hamburgare fick vi också) på Café Central.
Hela promenaden tog 2 timmar och tio minuter (över bergen och tillbaka längs cykelvägen), effektiv promenad enligt min Garmin. Och sträckan vi avverkade var 1,1 mil, identiskt med förra gången vi gick sträckan.
Nu har Per hällt upp var sitt glas Cava så jag går ut på balkongen och håller honom sällskap. Vi sju blir det som vanligt middag och i morgon är vår sista heldag här för den här gången. Hjälp vad tiden går fort när man har roligt!

Inga kommentarer: