20 november 2014

Alla kan träna!

När jag gick genom området i eftermiddags för att handla en ny femlitersdunk med vatten tänkte jag på hur härligt det är här. Här finns de flesta sorters människor representerade. Unga och gamla, långa och korta, smala och kraftiga, tränade och otränade, barnfamiljer och elitidrottsmän/kvinnor. Och alla går omkring i träningskläder större delen av dagen och verkar ha så himla roligt. Det måste vara bekräftelsen på att Alla kan träna efter sin förmåga och efter sina intressen!
Per och jag har inte legat på latsidan i dag heller utan startade dagen, inte med solhälsningen som blev försenad efter nattens regn utan med en kort promenad längs stranden. Sen var det dags för "spinning intermediate" under 45 minuter. Vi blev ordentligt trötta och genomsvettiga för det är tufft. En timmes paus efter spinningen och sen var det dags för pilates. Per tyckte inte att det var så kul och jag får väl tillstå att jag varit på roligare pass. Men säkert var det nyttigt för det var precis som Body Toningen en genomgång av kroppens alla muskler.
Sen var det lunch som Per fixade till oss.

Precis som i går hade vi regntunga skyar över oss så vi vågade oss inte på att gå över berget till Gran Tarajal. När skurarna kommer är det rejält! Vi gick i stället cykelvägen mot Gran Tarajal och vände när vi gått nästan 4 km. Regnmolnen hade skingrats och nu, klockan är halv sex, har det fortfarande inte regnat en droppe. Solen bryter igenom ibland och då blir det varmt men annars gissar jag att temperaturen ligger strax under 20 grader.
Vi har avslutat träningsdagen med en halvtimme i gymmet.



Nu tar vi vars sitt glas vitt vin på altanen innan dusch och middagsbuffé på hotellet. Man kan knappast ha det bättre än så här!

Inga kommentarer: