19 november 2014

Träningsvärk!

Det är ju så. Ska man få träningsvärk nån gång så är det ju nu! Efter två dagar med vardera tre timmars träning är det ju inte konstigt att det känns i kroppen. Även om vi är ganska flitiga träningsmänniskor både Per och jag (mest Per faktiskt) är det vi håller på med nu lite utöver det vanliga milt uttryckt. Dagens program har varit ganska häftigt.
Vi var båda på "solhälsningen" kl. 8. Innan dess hade vi ätit müsli och sojamjölk på altanen. Kl. 9 var det dags för spinning. Bilderna nedan är tagna innan passet började. Efteråt var vi båda genomblöta av svett. Vår ledare var spanjor och hette Marcelo.


 
Efter spinningen gick jag direkt till MC1 (planen heter så) för ett zumbapass. Jag har bara testat zumba en gång förut och var lite orolig för att inte kunna hänga med i alla turer. Placerade mig nära en  utgång om jag skulle behöva "fly". Det visade sig dock att fler än jag hade svårt med koordinationen och vi hoppade lite hit och dit och hade vansinnigt roligt. Musiken var fantastisk liksom ledaren Carlotta från Polen. Den timmen flög sin kos i rasande fart. Under tiden var Per ute och sprang lika länge. När jag kom tillbaka hade han hunnit fixa mackor med stekt ägg som vi åt tillsammans med vatten. Inga elvaöl är tillåtna! Tyvärr blev det inget poolhäng i dag för precis när vi skulle gå dit började det regna. Sen har skurarna avlöst varandra hela eftermiddagen. Vi var och handlade i "Minimercado" i Las Playitas som ligger en dryg kilometer härifrån och då var det uppehållsväder. Mer regn kom men när det blev uppehåll nästa gång tog vi stavarna och travade i väg en runda på 5 km (det är minimum) och lyckades nästan klara oss undan nästa skur. Ganska blöta när vi kom "hem" igen.
Då fick vi varsin miniöl, söta små flaskor på 2,5 dl, och så läste vi en stund på altanen. Dagens träning avslutade vi i gymmet med en halvtimmes styrketräning.
Nu har vi ätit egenhändigt lagad middag och sen gått en promenad längs stranden. Helt klar en bra dag!


Kaktus modell större som växer utanför vår altan.

Inga kommentarer: