28 augusti 2006

Dacketrampen

Som den flitiga bloggaren Lotta skrev så skulle jag själv kommentera Dacektrampen.
Fick ge mig av redan vid sjutiden på morgonen. Det regnade! Regnjacka fick jag med mig men det var omöjligt att hitta regnbyxoran. Parkerade utanför Inge o Kjell i Lindås.
Loppet hade fått ny sträckning. Nu cyklade vi Emmaboda-Broakulla-Skruv-Moshult-Emmaboda. Det skulle enligt arrangörerna också vara ca 4 mil liksom den gamla turen. Men jag vet att det var nästan 4,5 mil. Det var inte många startande. Körde bl a om en gubbe som senare hann upp mig och som då undrade vad som hade hämt med mitt tempo. Försökte förklara för honom att man ju ville se sig omkring också. Det var uppehållsväder hela loppet och det var en fin sträckning.
Väl i mål duschade jag och därefter cyklade jag tillbaka till Inge o Kjell som bjöd på smörgåsar, färdigbredda från Fenix i Emmaboda, kakor och kaffe. Vi hade en trevlig stund tillsammans. Jag har lovat dem vår gamla data som vi inte har någon nytta av. De ville gärna ha den. Kjell tar ju kort med digitalkamera så viss nytta kommer de att ha av den.
Idag befinner jag mig i Malmö. Har kört bil hit och hittade till slut fram till Skattens lokaler.
/Per

Inga kommentarer: