26 augusti 2006

Malmöfestival i ösregn

I tisdags åkte jag till Malmö för att jobba i tre dagar och eftersom det var festival bestämde Ewa och jag att vi absolut måste "göra stan" på onsdagkvällen. Precis som Tiffany Persson försåg jag mig med en festivalbudget, 300 kronor, mer skulle inte få gå åt. Till skillnad från Tiffany, och till Pers stora förvåning gick bara 150 kronor åt! Det kan ha berott på att det ösregnade hela kvällen, så det blev varken langos, spanska pannkakor eller besök hos spådam. Däremot blev det ett besök på den mysiga restaurangen Gränden där vi åt grillspett och drack husets röda. Supergott och trevligt!

Och så lite kändisspotting: Mikael Wiehe utanför Hansacompaniet med cykel och mobil, Per Nuder på Klaipedaplatsen i Karlskrona och så hon i "Äntligen hemma" som pysslar och har stort lockigt, blont hår och glasögon och är från Karlskrona på T-centralen i eftermiddags.

Jag är alltså i Stockholm nu och i morgon springer jag tjejmilen iförd världens snyggaste Röhnisch-kläder som jag fick av Per i förrgår när jag kom från Malmö. Vilken kille! Men innan dess ska Johanna, Henke och jag gå och äta på Mosebacke. Det är superväder i Stockholm, klarblå himmel och sisådär 25 grader varmt.
Jag återkommer i morgon med rapport från loppet.

Inga kommentarer: