27 augusti 2006

Mera tjejmil

Precis som på lördagen var det strålande sol och 25 grader varmt när vi efter en stadig frukost begav oss till Gärdet, Johanna, Henke och jag. Tur att jag hade mina supporters med mig! Som vanligt massor av folk på Gärdet och mest var det tjejer av förklarliga skäl.
Eftersom detta är ett osedvanligt välordnat arrangemang gick starten för första gruppen exakt kl 12 och tio minuter senare sprang jag, och ca 3000 andra som valt andra startgruppen, iväg. Det var väldigt varmt och jobbigt att springa tyckte jag. Men med hänsyn till att jag är dåligt tränad, att droppfoten är en belastning och att jag dessutom fick ont i höger knä får jag vara nöjd med en tid en bit över timmen (inga detaljer). Hade det nu varit så att jag sprungit en bit under timmen kan jag lova att jag redovisat tiden exakt ner på tiondelen! En härlig dag var det i alla fall. Johanna och jag avslutade mitt Stockholmsbesök med fika på Cityterminalen innan jag tog flygbussen ut till Bromma för att flyga hem till lille Per. Väl hemma fick jag supergod kycklinggryta med fjällskivling och klyftpotatis. Nu har vi avhandlat våra lopp och när det gäller Dacketrampen får Per själv redogöra för detaljerna. Nu ska vi fika.
Tack Johanna och Henke för att ni tagit hand om mig så väl och för att ni la ut bilderna på bloggen.

2 kommentarer:

Lisa Ulrica sa...

Wow! Heja super-Lotta! Lika snygg innan som efter loppet, det ar inte manga som klarar av det!

Per och Lotta sa...

Tack snälla Lisa!