03 oktober 2006

Biblioteket


Från Adams till Örum! All skönlitteratur är på plats. Vilken lycka!Jag gissar att det är åtminstone tusen titlar och fatta vilket jobb det har varit att sortera. I går kväll var Per medhjälpare och bar fram böcker till mig....- Här kommer alla på P, men jag hittade ett par på B också....hjälp, då var det bara att flytta om igen och som ni ser var en del böcker för höga så jag fick lägga dom ner och det underlättade ju inte precis.........Nu är det bara resten kvar och det innebär allt från kokböcker till Bra Böckers uppslagsverk, säkert tusen titlar till, aj,aj,aj.
Tur att jag ska vara ledig i morgon och åka till Stockholm. Johanna och Henke får ta hand om mig. Bara dom inte tänkt att ge mig en bok vars författare börjar på A.........eller som Lisa kommenterade: presentböcker måste i fortsättningen ha författare som börjar på Ö.........
Tips till Macho-Annika och Gert när ni kommer på lördag: Tjuter ni inte av förtjusning över den fantastiska bokhyllan kommer det att hända en olycka!
Nu börjar städningen av allt bokdamm.
PÅ TORSDAG FYLLER LISA 29 ÅR!!!!

Inga kommentarer: