08 oktober 2006

Coola kompisar från Hovmantorp






Vilken tur att Annika och Gert är dom bästa som finns och att jag har fått förmånen att lära känna dom (Per har ju haft den fömånen sedan länge)!!!All världens kramar till er! Östra Blekinges lördagsväder var inte mycket att skryta med, det ösregnade och blåste hela dagen. Per och jag lyckades trots det fixa en god middag till våra gäster. Vad sägs om:
Silltallrik bestående av Brantevikssill, vitlökssill och matjes kombinerat med danskt rågbröd och Pouls mammas currysallad. Öl och snaps därtill.
Smördegsinbakad oxfilé med blåmögelost, rödlöksmarmelad och potatisgratäng. Rött vin drack vi till detta.
Brylépudding till efterrätt.
Mycket prat blev det sedan om allt mellan Lidingöloppet och alla våra barn (och den allra coolaste Leo). För varje gång jag hör Annika berätta om "loppet" desto mer imponerad blir jag.............aj,aj,aj vad duktig hon har varit.
Känner ni till den vackra plantan "Eucomis Aloha Lily"? En så´n fick vi av Annika och Gert och den är vansinnigt fin och måste vara inomhus över vintern. Vi ska absolut ta hand om denna dyrgrip.
När vi skickat iväg gästerna i morse, den ena för att klippa gräs och den andra för att bygga älgtorn, åkte vi till orkidéutställningen på Öspab och hittade den fina orkidén som syns på bilden.
Efter utflykten ägnade vi oss åt bilvård, i sin helhet inriktad på min Golf, som nu är så fin och blank och välstädad att nå´t bättre kan inte hittas. Allt hade verkligen varit perfekt om jag inte hade fått ont i halsen nu på eftermiddagen.......måtte det inte bli förkylning av detta/hörs imorgon/Lotta

2 kommentarer:

Lisa Ulrica sa...

Lotta! Fick syn pa en liten detalj pa bilden med Annika och Gert, vicken supersupersnygg kudde... eller ar det bara nytt overdrag. Snyggt vart det i alla fall. Och japp, Olsbergare, ar en ara att ha till vanner, dom ar kul som rackans! Ha det gottans gott & tusen tack for superbra bloggsida. Pappan var sot ocksa men var fanns bilden pa snyggsnygga Lottan?????

Per och Lotta sa...

Vilken falkblick du har Lisa, för visst är det nya överdrag på kuddarna.Det tyget köpte jag på Åhléns redan i våras när det kändes som att lite förnyelse var på sin plats. Nu ska det bli nya gardiner i hallen på övervåningen. Tyget är inköpt på Ikea och bara väntar på att bli tillklippt och sytt.