22 oktober 2006

Städdag!




Klockan är sju söndag kväll. Det betyder att det snart är måndag morgon ovh vi börjar en ny arbetsvecka. Men den kommer att skilja sig något från normalveckan. Tisdag och onsdag ska både Lotta och jag tillbringa på stadshotellet i Hässleholm. Hur roligt lät det? Torsdagen tillbringar Lotta i Malmö. Visst lät det lite roligare? Sen tillbringar vi tillsammans fredag till söndag i Köpenhamn (himmel vad jag längtar till helgen skrev Lotta nu). Lillsemester, det ska bli roligt!
Söndagen inledde vi med att göra fint på kyrkogården i Hovmantorp. tog bort det vissna och prydde graven med en höstdekoration. fika blev det sen hos Annika och Gert, som stolt visade upp sitt nya grovkök. Snyggt med röd dörr till tvättstugan. Sen fortsatte dagen med städning och rengöring. Lotta frostade av frysen. där upptäckte hon många konstigheter. Flera påbörjade paket tortillas t. ex. en del får utgöra grund för kompost. Själv rensade jag ut allt från växthuset och fyllde på med gödsel. Sen tvättade jag hela växthuset både in- och utvändigt. Det var inte bara växterna som blivit gröna utan även kanalplasten. men nu är det skinande rent.

Därefter fixade Lottan till mitt hår. Hon kan allt den Lottan. Visst blev det bra. Resultatet framgår av bilden där jag stolt visar upp den blomma jag hade med hem i fredags. Det händer allt för sällan att jag överraskar med sådant. Men jag tänkte att det kanske kunde leda till att få ner Lottas höga blodtryck. Utöver städning och klippning är som ni vet vet Lotta en hejare med stickorna. Bildbevis ovan. Men hon klara det inte helt på egen hand. Jan-E gör sitt för att hjälpa till.
Som ni förstår av vårt schema nästa vecka kan det bli tyst på bloggen några dagar framöver, men vi återkommer, var så säkra!
Tänk också på att om jag gissar rätt (Lotta alltså) blir Per morfar igen på tisdag!
Hoppas att ni alla får en bra vecka!

2 kommentarer:

Jo. sa...

Ni med. Ni är verkligen riktigt präktiga. Eller så är jag en omogen 28-åring. Eller så blir man som ni när man är närmare 60.. Jag har plockat svamp i alla fall, och är snart klar med henkes halsduk. Rätt präktigt.

Fast frysen.. Där leder ni. Och det blir inget barn på tisdag. Han kommer på fredag.

Per och Lotta sa...

Jag vann "barntävlingen"! Även om det inte riktigt hade hunnit bli tisdag var jag i alla fall närmare än du, haha!