01 oktober 2006

Härliga hösthelg!








Vilken sagolik sommarhelg det har varit trots att vi precis har gått in i oktober. Per och jordfräsen har stridit med den stenhårda leran för att vi skulle få ett bra utrymme till jordgubbsplantorna. Och efter många varv med fräsen och många skottkärrelass med sten och grästorvor är dom små plantorna nu på plats. Solen sken över oss hela tiden.
Sen var det mitt bokhylleprejekt......som jag så här efteråt ångrar.....eller nej......det blir nog bra när det blir klart..?! Himmel vad många böcker vi har! Det började med att jag sa att det vore snyggt med hyllor ända ner till golvet, detta är egentligen helt och hållet Ewa Beyers fel (ni vet min arbetskamrat som övergav mig!!!), hon har det så nämligen. Min superkille, eller världens bäste som han också kallas gjorde snabbt slag i saken och i lördags inhandlades hyllor och konsoller m. fl. tillbehör och sen var det bara att sätta i gång. Det är bara det att sådana tilltag får konsekvenser! Jag kom förstås på att nu eller aldrig skulle böckerna sorteras och placeras i författarbokstavsordning.......jag har kommit till C......och varje gång jag börjar sortera ut en ny bokstav hittar jag någon av de tidigare som medför att jag måste flytta om hela härligheten..........visst blir det väl bra när det blir klart? Sen har jag tänkt att vi ska ha en katalog i excel där alla titlarna finns......väldigt ambitiöst, men det ska bli av, jag lovar! Per har förutom allt jobb med jordfräsning och tillverkning av den nya bokhyllan hunnit med att springa en mil idag och dessutom rensat hela kryddlandet. Som sagt, vilken kille..............

4 kommentarer:

Lisa Ulrica sa...

Wow! Excelsortering... Lotta, det llater ooootroligt ambitiost MEN sjalvfallet alldeles utomordentligt bra att gora. Sa menar du att vi fran och med nu enbart kan ge dig bocker med forfattare som har efternamn och fornamn som startar pa O med tva prickar over????? Sa du slipper moblera om varje gang en ny bok dykre upp menar jag ; )

Per och Lotta sa...

Exakt vad jag menar! Jag inser att jag gett mig på ett mastodontjobb, jag hann nämligen inte längre än till E innan det var dags att gå och lägga sig, så det är mycket mycket kvar...

Jo. sa...

Herre Gud, jag tycker att jag är duktig som springer lite då och då, simmar några gånger i veckan och har börjat sticka en halsduk. Men det verkar som att jag ska ta mina fötter och komma ner på jorden. Ni däremot borde ha hybris så det knakar i himmelstaket.

lindamagnus sa...

...och jag är nöjd med att ha kokat pasta och värmt köttfärssås (som Magnus har fixat) i mikron :-) idag!