16 oktober 2006

Härliga hösthelg 2!






Vid ett-tiden på lördagen dök han upp, tillsammans med sina föräldrar och sin stolte farbror, Leo alltså. Som väntat var han otroligt söt och hade växt massor sedan senast vi såg honom. Magnus och Robbe tog en snabbfika och sen drog dom iväg till Ytterön för att dra upp båten. Jag skickade Leo och hans mamma och morfar på promenad så jag kunde fixa till lite middag till kvällen. Nu ska jag inte tjata om vad jag lagade, har märkt att jag har en viss tendens att göra det....Det blev bra i alla fall och efter maten tittade vi på Norge-filmen igen och den avslutades med en snutt på en alldeles nyfödd Leo. Då kunde man verkligen se skillnaden!
På söndagen var det dags för svamputflykt med fika i skogen och vi kunde verkligen inte valt en bättre dag, sol, vindstilla och 16 grader varmt. Dessutom fanns det svamp! Per hade frågat Arne om han kunde tipsa oss om nå´t ställe och Arne kan man alltid lita på. Oj, vad trattkantareller det fanns. De flesta var i och för sig små, men det vara alldeles tillräckligt för att vi skulle få ihop både till svampmacka till förrätt och några påsar att frysa in (vänta bara till nästa helg när dom växt till sig lite). Synd bara att det är så mycket roligare att plocka än att rensa.
I morse gav sig familjen Ungsten/Eriksson av till Malmö där Magnus ska gå på kurs denna veckan. Men vi ses snart igen för den 11 november är vi bjudna på namngivningskalas i Göteborg och det är ju mindre än en månad dit och innan dess ska vi både hinna med att ha verksamhetsplanering i Hässleholm(!) två dagar och åka till Köpenhamn nästnästa helg. Jag ska dessutom gå ut och äta med tågtjejerna, gå på syjunta och på läkarbesök som jag hoppas innebär att jag får bukt med mitt skyhöga blodtryck. Annika (ni vet hon macho) ringde precis och sa att jag absolut inte får springa när jag har så högt tryck. Jag lovade.
Tips: Ni som ännu inte varit inne och gissat när Lisas och Jesse´s superkille föds, gör det. Fina priser har utlovats!
Titta inte i Galleriet riktigt ännu. Jocke har varit hemma och fixat åt oss men ännu återstår lite finlir. Bilderna är kollossala till formatet och man skulle behöva en 32 tums TV för att se hela bilden. Men, håll ut för det är på gång, kanske redan i morgon.
Per håller på att göra pajer och baka sockerkaka (mat igen) för i morgon kväll kommer Hovsam-gänget. Då ska dom njuta av sina aktievinster eller gråta över sina förluster och kanske planera nå´n ny trevlig utfärd tillsammans med sina respektive........man kan ju alltid hoppas.
Tills i morgon/Kram Lotta

2 kommentarer:

Lisa Ulrica sa...

Namngivningkalas! Va roligt! Tur att det slank med ett paket eller tva till Leo i mitt fodelsedagspaket till Linda, det borde na dom ungefar da ju.

Men hordudu, Lotta! Va otroligt snygg snygg du ser ut dar i skogen. Solbrand och supersnyggt svart (eller nastan svart) har. Du ser ju hur snygg ut som helst. En riktig pingla!

Kramar Lisa

Per och Lotta sa...

Tack Lisa, så´nt värmer!