21 januari 2007

Den gamle summerar dagen!

Så var man 60! Någon större skillnad har jag ännu inte märkt. Trots den mycket besvärliga halsen har jag haft en fin kvällenföre och så själva dagen. Firandet började med att Lottan min och jag, lördag eftermiddag, flydde till Olsbergs i Hovet. Där inledde vi med lunch för att sedan, efter flera överväganden med tanke på hälsan, gick på Hovets nyårsrevy. Den hette i år Janssons frestelse. Alla bosatta i Lessebo kommun förstår det fyndiga namnet. Det var verkligen en underhållande föreställning. Det kändes som den tog slut alldeles för tidigt. Jag hade intagit Ipren och halstabletter vilket gjorde att jag mådde väldans bra, eller i vart fall rätt hyggligt, under hela föreställningen.
Efter revyn bjöds jag på fin middag. Som förrätt våran classiker räkor med saffranssås. Efter middagen tittade vi på videofilm från Lisas bröllop. Annika hade svårt att sitta still när dansscenerna spelades upp.
Själva dagen inleddes med ett digert frukostbord. När vi satt och njöt av godsakerna stördes vi av att några kom in i hallen, utom synhåll. Men de hördes! De sjöng "ja må han leva". Jag kunde inte identifiera rösterna. Men vilken glädje när det gick upp för mig att det var Linda, Magnus och Leo som kom. (Tack för att ni tog er till Hovet trots att ni var nyss hemkomna från Tasmanien.)
Efter frukost blev det paketöppning. Vilken mängd!! och vilket innehåll!! Nu är jag bjuden på utflykt till Hanö en solig sommardag. Jag har utrustning att skumma mjölken till kaffet, jag kan grilla mig en smörgås/kött/grönsaker el.dyl. Jag har litteratur både om blomsterkungen och om Blekinges flora. Sen ska Lottan min, Gert och Annika ta mig till Holland för att titta på tulpanerna mm. Kan man annat än vara nöjd - nej!!
Nu hoppas jag att det sjuka i halsen också ska ge vika så jag kan jobba i veckan. Tanken är att både Lottan min och jag då ska jobba i Malmö tis-ons.
/Den gamle

Inga kommentarer: