08 januari 2007

En dag pa stranden vid South Croppes Point







Det var en harlig kansla att vakna och titta ut pa en absolut klarbla himmel. Dagens utflykt gick forst till vinodlingen Piper's Brooks dar sluttningarna tacktes av vinstockar. Kul att se, sarskilt for mig som bara sett sadant pa TV nar Falcon Crest var en popular serie. Jag kunde riktigt se den onda Angela Channing svava over plantagen....
I Bridport fick, ja kanske inte precis fick, vi lunch pa Bridport Cafe med utsikt over havet. Ocksa smakillarna Leo och Jack fick lite pafyllning i magarna. Efter en liten promenad i Bridport, Linda ville absolut ha glass, akte vi vidare till South Croppes Point som ligger ett par mil oster om Bridport. En valdigt smal, gropig grusvag ledde dit, men det var verkligen vart tjugo minuters skumpande for stranden var som ni kan se helt underbar och det var bara vi dar! Vi blev kvar hela eftermiddagen och solade (mest jag), badade (Per, Magnus, Linda och jag. Lisa hade ingen bikini med sig.) och plockade fina snackor.
Nu har vi atit tacogratang med kidneybonor som Lisa lagat och vi kanner oss sa dar lagom trotta som man kanner sig efter en dag pa stranden. Det branner lite i ansiktet och pa axlarna ocksa, harligt!
Mitt dilemma infor morgondagen ar om jag ska folja med Kim och Cindi till Launceston eller folja med resten av ganget till Ediston Point (en annan fin strand och utsiktspunkt). Vadret far avgora.
Ha en god ny arbetsvecka!
//Lotta

Inga kommentarer: