15 januari 2007

Förvandlingen har börjat!

Följande står att läsa i Hjärt-Lungfondens "sluta röka-broschyr":
"Redan efter några minuter har en totalrenovering av din kropp och själ satt igång. Alldeles automatiskt! Och den kommer att förvandla dig till en mer lustfylld, starkare, gladare, friskare, vackrare och friare människa (synd att man inte blir smalare också automatiskt). Dessutom blir du rikare. Och mer omtyckt. Det är ingen måtta på hur tjusig jag kommer att bli. Jag skulle kunna tänka mig såhär nå´nting:

Dag två är snart avklarad....heja mig!
Ett jättetack ska absolut skickas till Annika A på Hälsotorget på vårdcentralen i Lyckeby. Hon är min personliga sluta-röka-coach och en superbra peppare. Förresten, bästa Per tycker också att jag är jätteduktig!
Återkommer snart//Lotta

5 kommentarer:

Anonym sa...

Lotta! Tycker också att du är duktig det skrev jag igår till dig men du behöver säkert peprop många dar till. Vi är till för dig just nu! Du gör ett jätte bra jobb!!! Kram/Siw

Anonym sa...

Måste dock kommentera fotot. Alla önskar vi att se ut som henne men frågan är om det hjälper med att sluta röka. Har inte märkt något själv! Kram/Siw

Anonym sa...

Huvudsaken är väl Lotta att du är frisk. Ett kilo hit eller dit betyder noll hoppas jag och du har ju dessutom ingen övervikt. Något kilo mer gör dig bara vackrare.
Lycka till från Ulla

Per och Lotta sa...

Tack snälla Siw och Ulla för att ni peppar mig! Idag är jag inne på dag fyra och det känns fortfarande bra.
Och, jag tycker att ni ser ut som Julia Roberts båda två.
Kram//Lotta

Anonym sa...

Lotta!
Nu har det gått ännu fler dagar utan cigg. Hoppas att du känner dig mycket friare. Slippa kolla om tändaren, ciggen är med och framför allt kommer de räcka. Nej fy, va äckliga de är de där vita pinnarna. Tor på dig lilla Lottis! Kram från Siw