16 september 2007

Idag har vi varit duktiga!

Tidiga mornar har sina fördelar (säger jag som gillar att sova). Man hinner så himla mycket. Hela förmiddagen ägnade vi åt trädgården. Per håller på med sitt nya projekt, som innebär att det ska bli plattor utan för "hönshuset" och det visade sig vara ett digert arbete. Jag ljuger inte om jag säger att han körde bort 20 skottkärror med sten från en yta på 6-7 kvm. Som synes ska Per också utföra en del reparationearbete på själva byggnaden. Ja, ni får se allt eftersom arbetet framskrider. Själv har jag plockat in alla (nästan) krukor med sommarblommor. Det mesta åkte på komposten, men pelargonerna ska ju in såsmåningom och vila sig till nästa vår. Ja, jag vet att det är tidigt att börja "hösta", men det mesta ser så risigt ut efter denna kalla och blåsiga sommar så det kändes alldeles rätt. Vid ettiden var vi lagom uppvärmda och satte oss därför i bilen och körde till Orionstugan. Bättre motionsspår är svårt att hitta. En mil blev det, så nu är vi grymt nöjda. Middag har vi också fått, så nu kan jag sitta och hänga framför datorn ända fram till kvällskaffet.
Och så stundar en ny arbetsvecka. Den går fort tiden. Ha det gott alla//L Ps. -3(ni fattar)!

Inga kommentarer: