22 september 2007

Nya projekt hela tiden...........



Ja, så är det. För så fort en sak är klar är det nå´t nytt på gång. Och det där nya drar ofta med sig mycket mer än man hade tänkt från början. Men det är nog det som är tjusningen med att hitta på nya saker hela tiden. Förmiddagen var regnig så dagen började med att vi (med mycket möda) fick upp det nya tyget i trappan. Sanningen är väl den att det inte var så mycket möda för mig, men väl för Per som var tvungen att klättra på stegen och det var brant och det var mitt i trappan. Jag hade inte gjort det kan jag säga. Men jag höll tappert i stegen i alla fall och hoppades att inget skulle hända...och det gjorde det inte. Plötsligt sken det upp och blev en jättesolig dag. Per kastade sig över hönshusprojektet som verkligen blivit större och större och jag tog tag i köksregionerna och putsade fönstren och satte upp nya gardiner (nej inte nyköpta, men inte använda på länge). Riktigt bra blev det. Nu har vi precis avslutat arbetslördagen med chevrefylld laxfilé och sallad med pecannötter. Tillagat på GI-vis förstås och gott var det. Snart dags att bänka sig framför Svensson, Svensson och Babben och Co. Härliga lördagskväll!

Inga kommentarer: