08 september 2007

Lördagskväll!

Efter tre dagar på resande fot är det en välsignelse att komma hem! Inte för att det har varit tråkigt eller jobbigt i Alvesta och Malmö, men man längtar ändå hem på nå´t vis. Arbetsmiljödagarna i Alvesta var jättebra. Jag tror att alla som var med var nöjda och lite imponerade över programmet. Höjdpunkten var teaterföreställningen av "Vardagens dramatik" som var helt suverän och som gjorde oss alla delaktiga.
Väldigt kul också att Far är på benen igen efter sin höftledsoperation. Om än med kryckor, så är han redan ute och rör på sig! Annars har vi mest fixat i trädgården idag. Per håller på med stenläggning utanför växthuset och så har han förstås (sina vana trogen) klippt lite gräs. Tyvärr gick gräsklipparen sönder innan det var klart............Jag har planterat ljung i fönsterlådorna och det blev fint. Mysigt är också att hästarna för tillfället finns på andra sidan stenmuren. Enkelt att ge dom några äpplen då och då till exempel. Och ja, jag ska rida snart, ser verkligen fram emot det. Men just nu är stona inte skodda och för den delen inte heller ridna på evigheter, så Jocke och Fredde får nog göra en insats innan jag vågar mig upp på hästryggen igen. Kolla här vad jag hittade i källaren idag: En (i och för sig död) ekoxe!
Vi önskar alla en trevlig lördagskväll. Kolla på "Kvarteret skatan". Det ska vi göra.

Inga kommentarer: