27 augusti 2007

Sista Dacketrampen?

I söndags var det så dags för den 35:e Dacketrampen. Själv har jag deltagit kanske 20 gånger. I år blev det en blöt tillställning. Efter tre km började det duggregna och efter ca 5 km ösregna. Regnet höll i sig resten av turen på sammanlagt 42 km. På grund av regnet hade den anvsvarige för depån vid 20 km gömt sig i en bil. Jag blev därför snuvad på den efterlängtade blåbärssoppan med slät bulle till. Men vid målet hägrade bullen och saften som vanligt!? Men nej. I år serverades ostkaka med sylt och grädde. I och för sig gott men traditionen säger slät bulle och saft. Positivt dock att jag vann på mitt startnummer. Vinsten var skänkt av "Skokällaren" och bestod av skoborste, skokräm, pasta och impregneringsmedel. Alltid användbart (fast inte särskilt glamoröst/Lottas anm).
Som sagt var detta den 35:e Dacketrampen och arrangörerna har sett startfältet minska år efter år och hotar nu med att lägga av. Detsamma gör jag efter att ha blivit snuvad på den släta bullen!/Per

1 kommentar:

Kinga sa...

Bra kämpat till både Per och Lotta!Kinga