24 augusti 2007

Låssmed och tjejmiddag!

Efter att ha travat runt hela Södermalm, varit inne i de flesta affärerna i "Sofo" och ätit både sushi och druckit cappuchino i strålande solsken blev jag hemskickad till Östgötagatan alldeles själv. Johanna skulle nämligen handla middagsmat och jag fick inte veta vad det skulle bli. Detta tilltag visade sig bli ett riktigt präktigt misstag. Jag lyckades nämligen inte att låsa upp lägenhetsdörren. Det kan låta galet, men jag visste inte att man var tvungen att vrida sjutillhållarlåset två varv för att öppna dörren och detta ledde till att dörren överhuvudtaget inte gick att öppna........detta är sant! Låssmed var tvungen att tillkallas. Så efter en och en halv timme kom han och fixade in oss. Bingo! Innan dess hade Jessica gjort ett antal fruktlösa försök med diverse verktyg som hon hade i sin handväska. Nu har vi ätit supergod middag som Johanna har lagat medan Jessica och jag pratat både gamla minnen och senaste nytt från teatervärld och Lars och Levi. Riktigt mysigt är det! Och, bästa Hanna, tack för hjälpen, bloggen har växt kilometer sedan du fixade mobloggen!

2 kommentarer:

hanna sa...

My pleasure! Ser fram mot bildrapporter under loppet i morgon! :D

Anonym sa...

alltid lika kul att se dig, lotta! vad bra att du överlevde lördagen och fick en skymt av stellan också.

och det var inte ditt fel med nycklarna, ha ha. /kram je