05 april 2008

Ikea och snabbvisit i Eriksöre

Det blev inget långvarigt besök på Ikea idag för vi hade ju inget speciellt på inköpslistan. Vi handlade förstås det där vanliga småplocket: värmeljus, servetter, en sil, sex nya teskedar och några ramar. Så, när klockan bara var kvart i ett när vi kom till bilen fick Per en idé. Vi kör över till Öland och kollar om Stina och Bo är hemma. Sagt och gjort. Dom var hemma och Stina var förkyld och febrig och Bo på väg på fotboll (Lindsdal mot KAIF). Men vi hann både ta en promenad i den ljuvliga blåsippebacken och dricka kaffe innan Bo gav sig iväg och Stinastackarn fick gå och lägga sig igen.
Detta är ju ingen matblogg, men ändå måste jag delge bloggläsarna lördagens middag:

Till förrätt har vi ätit gubbröra (jag kallar det för det i alla fall) som Per fixat. Alltså hackat kokt ägg, hackad matjes och gräslök serverat i sprillans nya Ingegerd Råman-glas. Glasen fick vi i bröllopspresent av mor och far. Dom är grymt fina! Chevrefylld laxfilé med tärnade grönsaker till huvudrätt och det var också väldigt gott. Receptet är hämtat ur "Våra bästa GI-recept - 100 rätter utan socker och snabba kolhydrater" av Ola Lauritzson och Ulrika Davidsson. Nu ska jag leta efter lite foton att placera i de nya ramarna som ska pryda min vägg på jobbet. Ja Johanna, jag ska ha ett kort på dig också på väggen! Och jag hejar fortfarande på dig om du undrar. God lördagskväll!

1 kommentar:

Ulla o Curt sa...

Det där ser riktigt smarrigt ut! Vi kommer också att njuta av god svensk mat när vi kommer hem den 19 april!!! Börjar faktiskt längta hem till barn och barnbarn nu när det är så varmt här! Ikväll lite regn och 33 grader kl 19.10. Pool och hav lika varmt! På onsdag åker vi till lyckliga gatan o Hua Hin! Vi längtar också efter att får träffa er och Stina o Bo. Hoppas Stina mår bättre idag! Kram Ulla o Curt