01 april 2008

Våren är här på riktigt!

Ja, så är det. Klockan 4.45 i morse föddes nämligen årets första fölunge här på gården. Emma L fick åtta dagar över tiden ett hingstföl som med stor sannolikhet ska heta Anguz A. Kolla bara så ljuvligt söt han är.
I Malmö idag var det härligt vårväder och flera träd vid kanalen stod i full blom. För övrigt har det mest varit möten och jobb, men som vanligt väldigt kul att komma dit och träffa alla coola arbetskamrater. Som ni ser på mobilbilden överst hade dom där arbetskamraterna också uppmärksammat att Per och jag numera är herr och fru Ungsten och blommorna var verkligen så vackra. Det värmde! Ni är verkligen bäst, goa kamrater!
Dagens citat hämtar jag från min nyinköpta DV modenummer där Charlotte Erlandsson-Albertsson, professor vi Lunds universitet, skriver "idag äter vi inte längre för att leva - många tycks istället leva för att äta". Inte jag, inte jag, inte jag och definitivt inte Johanna. Johanna, jag hejar på dig hela tiden. Ge inte upp! Tänk på vad som hägrar................

3 kommentarer:

Ulla o Curt sa...

Jättesöta hästar men jag (Ulla) är ju som vanligt rädd för alla fyrbenta men roligt att se dessa ståtliga djur på bild.
Lotta ät rätt och tänk inte så mycket på VAD du äter utan låt måltiden bli en njutning istället!!

Kram Ulla

lindamagnus sa...

Å vilket fint litet föl! /linda

Lisa Ulrica sa...

Fin liten HAST men nyfiken som jag ar sa VADDA! Vad ar det Jo haller pa med - morotsbantar eller vad? Och varfor? Hon e ju gift - Henke kan inte back ur nu... sen borjar jag saklart tanka till pa vart det ar bikinisasong for tillfallet - ska hon ut och resa manntro.... beratta for tusan!