12 april 2008

Modern fyller och år..........

Födelsedagsbarnet

....och vi har just kommit hem från födelsedagsmiddagen som bestod av klassisk kalvstek med alla tänkbara tillbehör. Till efterrätt en bamsemarängsviss som nästan gick åt! Kan knappast minnas när jag åt marängsviss senast, men gott var det och ganska förbjudet. Mor hade (som vanligt) fått en kamelia av far (hoppas dom får den att överleva denna gången), knäskydd och trädgårdshanskar av Koffer och hans barn och blommor och knickers av Per och mig. Ganska nöjd tror jag. Per och jag blev också uppvaktade av Koffer, Linda och Alexander med Elitchoklad och vackert blomsterarrangemang.

Koffer och hans yngste son

Linda och hennes farmor

Annars har det varit riktigt tråkigt väder här idag. Regnet började i natt nå´ngång och det har fortfarande inte slutat. Per har dock varit duktig och fixat våra deklarationen under diverse svordomar. Jag har förståndigt nog hållit mig i bakgrunden. Trevlig sak idag var att Alicia ringde och jag fick på så vis tillfälle att prata lite med León. Fast det blev inget längre samtal förstås, för när jag fått veta att han skulle gå på fest, att hans pappa ritat pirater (tror jag?) till honom och att det var regnigt och snöigt (inte sant sa Alicia), så gick han helt enkelt sin väg................Nu ska vi ha vanlig lördagsmyskväll och i morgon ska solen skina över oss har det utlovats.

1 kommentar:

Ulla o Curt sa...

Vi säger GRATTIS till din mamma i efterhand. Förstår att ni fick jättegod middag. Nu hoppas vi verkligen att våren kommer för snart är vi hemma och då får inte vintern vara kvar. Kramar Ulla o Curt