06 april 2008

Söndag utomhus

Två kaninhannar som slåss på grannens åker lyckades Per fånga på bildSå himla skönt att tillbringa hela dagen ute och dessutom inte behöva klä sig i vinterkläder. Tio grader så där har vi haft idag och vi har uträttat massor. Mitt mesta jobb har bestått i att städa hönshuset. Där finns alltså inga höns längre utan alla våra trädgårdsredskap, krukor, hinkar m.m. På vinter blir detta utrymme en typisk skräpsamlare. Väldigt lätt att bara slänga in saker som man snabbt vill bli av med, fast dom inte har där att göra överhuvudtaget. Men det har blivit ändring på det idag. Stackars den som stökar till nu när ordningen är helt perfekt, eller nästan i alla fall. Medan jag har hållit på med städning har Per gjort i ordning växthuset och burit ut alla småplantor. Han har också fixat drivbänken så att jag kunde så persilja, dill och ruccola.Minst 6 skottkärror med gödsel har han kört på trädgårdslandet och sedan fräst hela alltet. Det ser så fint ut när jag kollar ut genom fönstret. Hoppas bara allt jobb inte tog knäcken på hans just nu ganska friska fot........och så ett par bilder på blommande påskliljor och två fina julrosor.
Nu regnar det! Och tvätten som hänger ute! I morgon är det måndag (om nu nå´n tror att det är söndag i morgon så är det fel) och Per sticker till Malmö. Jag ska försöka klara mig själv (hihi). Förresten, Johanna du är bäst!

Inga kommentarer: