13 april 2008

Vårsöndag

...precis som vi önskade. Dagen har verkligen gått så himla fort. Per har bytt däck och tvättat båda bilarna. Jag har städat och fixat lite och tvätten har torkat i solskenet. Jag har också hunnit springa en runda och skogen var full av blommande blå-, vit- och gulsippor. Ingeborg och Sven var här en runda för att hämta sin sportmerca. Dom är förstås sugna på att köra nercabbat nu när värmen börjar komma........På kvällspromenaden till Trummenäs mötte vi dessa cyklande husbyggare. Pia och Uffe alltså. Dom hade tyckt sig höra och se några tranor över Torstävaviken och vi kan bekräfta riktigheten av denna iakttagelse. Vi såg och hörde dom nämligen också.På golfbananvar det gott om folk och man kan säga att det är tur att någon inte behöver plocka upp alla bollar på driving rangen för hand, för det hade tagit tid. Jag tror det syns på bilden att marken är alldeles vit
I morgon njuter Per av sin första lediga måndag som delpensionär. Det blir nog jobbigt;-D. Jag ska emellertid in till jobbet och kämpa på och jag tycker att det är ganska kul som tur är.

1 kommentar:

Ulla o Curt sa...

Om tiden går fort när man jobbar så måste jag säga att när man är ledig går tiden ännu fortare. Njut som pensionär Per!! Kramisar Ulla och Curt