14 april 2008

Vad gör man inte för sina barnbarn?

Jag såg en urtjusig traktor med vagn på Maxi häromdagen (på bilden utanpå paketet såg den urtjusig ut i alla fall). En så´n måste vi ha till våra småbarn. Idag hade Per varit och handlat en..... Om nå´n trodde att det bara var att packa upp och sen trampa iväg, så trodde nå´n fel, för himmel va många delar som skulle skruvas ihop. Om jag normalt sett håller mig lite diskret i bakgrunden när Per monterar saker, kan jag lova att jag höll mig extremt mycket i bakgrunden när han höll på med traktorn. Nu är i vart fall framhjulen ditskruvade och den går att styra, men det återstår ganska mycket......

Bortsett från monteringsproblemen har Per lyckats uträtta massor på sin första lediga delpensionärsmåndag. Läs och sucka av beundran:

  1. Klippt gräs
  2. Satt potatis (betyder att man planterat potatisen i jorden)
  3. Grävt ett dike
  4. Handlat virke till hönshuset (det utan höns, ni vet). Stort reparationsbehov där.
  5. Handlat den fördömda traktorn och monterat en del av den (kommer att bli jättefin när den blir klar)
  6. Varit på promenad med mig när jag kom hem från jobbet

Och så har den kommit idag, vår rosengömma inhandlad på Tradera och signerad Vicke Lindstrand. Lägg särskilt märke till det fina klistermärket där det står Kosta. I gömman förvarar vi nu torkade rosor från arrangemanget som prydde vårt "bröllopsmiddagsbord". Så fint tycker vi!
Tips! Om man vill se mer av León är det bara att klicka på någon av bilderna till höger så hamnar man i Flickr-biblioteket. Där har Jakob lagt in minst 10 bilder till och dom är tagna idag.

5 kommentarer:

Lisa Ulrica sa...

Vicken jattefin rosgomma och en fin traktor ocksa - i kombination livsfarligt tror jag!

Per och Lotta sa...

Dom två ska inte komma i närheten av varandra, var så säker;-)

lindamagnus sa...

Instämmer, jättefin rosgömma! Och jag vet i alla fall en som kommer att svimma av lycka när han ser "takton" så skruva på :-).

lindamagnus sa...

Jättefina bilder på Leon!

Ulla o Curt sa...

Skönt veta att de torkade rosorna är väl förvarade för all framtid! Vacker rosengömma!! Skruva på Per så den blir klar till alla barnen! Kramisar Ulla