08 mars 2009

Djungelvandring till Williams Hill.

Man kor nagra kilometer rakt in i bushen, parkerar sina fyrhjulsdrivna fordon och borjar en en och en halv timmes vandring uppfor ett berg. Med en 2-aring och en 6-manaders bebis. Hur latt som helst, om man vill! Och det ville vi ju. Men jag fattar fortfarande inte hur Lisa orkade bara Max pa ryggen hela vagen upp, det var ganska brant pa sina stallen. Men hon ar van sager hon. Pelle omvaxlande gick, sprang och satt pa sin pappas axlar. Och Per och jag vi ar ju ganska vana fjallvandrare, aven om det var ett tag sen, sa vi fixade promenaden galant. Valdigt roligt var det och omgivningen fantastisk som ni ser. Det var bara vid ett tillfalle som jag stelnade till och da forstar ni naturligtvis vad det handlade om. Pelle sprang lite i forvag vid ett tillfalle och Jesse ropade till honom: Pelle, watch out for snakes! Fattar ni? Denna mojlighet hade jag inte skankt en tanke. Men Lisa konstaterade bara: Dom bor overallt! Vi var mitt ute bland ormbunkarna sa det var ju inte lage att vanda, sa jag kampade tappert vidare.



Den gladaste ungen var forstas glad ocksa pa djungelpromenad!
Som avslutning pa detta lilla aventyr KORDE JAG LISAS BIL hela vagen hem! I vanstertrafik och dar allt i bilen ar pa fel sida. I och for sig motte vi inte en enda bil och jag korde bara i 60, men jag ar omattligt stolt! I morgon kanske jag rent av kor till Scottsdale. I kvall har Per bakat korvbrod. I morgon ska den dar fisketuren bli av och da ska det medforas picknickmat. Det behovs nog om dom ska dra upp sa mycket fisk som Jesse pastar. Gum sharks som ar en meter langa t. ex. Lisa och jag har andra projekt pa gang. Mer om detta och om den eventuella fiskelyckan i morgon.

2 kommentarer:

Ulla o Curt sa...

Duktigt Lotta att köra bil därnere. Jag har bara kört här ett par gånger men jag har ju Curt som klarar trafiken bra. Jättefina bilder, förstår att ni trivs. Kram Ulla

Jonas sa...

Det verkar verkligen vara häftigt. Vi skrattade mest åt det naturliga "watch out for snakes" här hemma i vår skyddade värld... Vi får hålla till godo med framfusiga hundar och egensinniga katter. Ölandshälsningar från Algot och Hugo