07 mars 2009

Strandpromenad.

Det blaste ganska bra nar vi steg upp i morse, sa Pers och Jesse's planerade fisketur skots pa framtiden. I stallet fixade Jesse och Chris med baten medan Lisa, Per, barnen och jag akte pa garage sale, forst i Scottsdale och sen i Bridport. Bingo blev det pa forsta stallet dar Lisa hittade ett satsbord innehallande tre bord for bara 12 AUD (72 kr). Med lite slipning och malning blir det som nytt. Vi for vidare till Bridport och efter att inte ha hittat nagot kul pa garage sale nummer 2 korde vi till stranden. Och vilken strand sen. Hur lang som helst och med blagra berg i bakgrunden. Lite blasigt var det dock. Vattnet var dock ganska varmt for bade Pelle och jag kande efter.
Maxi-boy i egen hog person! Han ar den ljuvligaste ungen som finns! Alltid (jag menar verkligen det!) glad, solig, snabbare an snabb och med minst en rav bakom varje ora. Visst syns det?!

Efter god lunch pa Bridport cafe korde vi hemat pa slingriga smavagar. Nu har Lisa och jag kollat i Femina och Damernas medan Per gatt runt och (tror jag) letat efter en tigersnake att fotografera. Han hittade ingen, gud vare tack! Har nedan ser vi uppfarten till Lisa och Jesse och jag tycker faktisk att man av dessa bilder kan forsta att vi befinner oss mitt ute i vildmarken, eller?

Echidna igen, som den ska se ut.
Vi har ocksa haft ett kort besok av de narmaste grannarna, pappa Terry med sonerna Josh(10) och Theo(3). Terry ville skicka hem Josh for att kolla nagonting, men han ville inte garna kora (liten motorcykel) for ormarnas skull(!!!!). Terry sa att det finns inga ormar dar och da svarar sonen tvarsakert: I saw two on the driveway this morning.....say no more! Men visst, jag har gatt barfota pa grasmattan i dag ocksa, sa jag ar kanske ganska djarv nar det kommer till kritan. Fast jag ser mig for vansinnigt noga kan jag saga. Nu vantar vi pa fiskmiddag som superkocken Jesse haller pa att tillreda.

1 kommentar:

Ulla o Curt sa...

Ni ser ut att ha det helt underbart och himmel vad söta de är Pelle och Max (vilken fint namn, hmm). De verkar vara helt vilda men det är ju bara så skööönt att se. Kram från oss i Thailand