09 mars 2009

Fiskelycka!

Idag blev det en tidig morgon for mig. Jesses kompis Chris hamtade oss kl 07.00. Sen bar det ivag till stranden. Vagarna som en tvattbrada. Manga wallabies korsade vagen. Ju narmare stranden vi kom ju sandigare blev det. Vi tvingades darfor minska lufttrycket i hjulen och lagga i fyrhjulsdriften.
Vi startade upp fisketuren fran en fin strand med hoga sanddyner.
Det var soligt och knappast nagon vind. Ovan ser ni Jesse njuta av fisketuren.
Vi fick manga bade atliga och mindre goda fiskar. Hemma delade vi upp fangsten. Nedan ar Jesses och min del.
Under tiden vi fiskade malade Lotta och Lisa ett skap och forberedde satsborden for malning. Jag bakade ett stort brod. En liten vandring i buschen hann Lisa, Pelle och jag ocksa med. Pelle hade inga byxor och under halva turen gick han utan stovlar och ni ska veta det ar knaggligt och risk for ormar.
I morgon en ny dag med nya aventyr. Alla har halsar till alla lasare.
/Per
P.s. Peter som du ser fotade jag fisken ocksa. Glom inte det nasta gang du fiskar!!!

4 kommentarer:

Ulla o Curt sa...

Oj vilken fiskelycka. Förstår att du mår som fisken i vattnet Per. Kram till er alla från oss i Thailand

Anonym sa...

Jag glömde inte det denna gången heller. Det gick bara inte att få bra bilder på så nära håll. Fisken måste ju synas också. Dina syns bra. /Peter

Jo. sa...

Men gud vad ni har det härligt. Hoppas bara ni behåller byxor och skor på när ni ska ut i djungeln!!

lindamagnus sa...

Vilka fina bilder! Ni ser ut att ha det hur gott som helst. Blir så avis, vill också träffa lisa, jesse, pelle och så klart lille Max! KRAM till er från mig