05 mars 2009

Mitt i naturen!


Vi ar har nu! Bilderna kommer i en faslig oordning for jag kan inte hantera den har datorn, men bilderna ar har och nu det ar i alla fall sakert. Efter varsta ormskrackhistorierna i garkvall bestamde jag mig for att inte satta min fot utanfor dorren. Nar dagen val var har gick jag anda med pa promenad i skogen och sprang barfota pa grasmattan(?). Jag fattar inte var modet kom ifran. Och viktigast av allt, vi sag inte en anda orm. Nu tar vi bilderna i tur och ordning. I eftermiddags halsade vi pa Jesse i hans och Lisas verkstad och bade Pelle och Per fick kora bobcat. Per fick dessutom aka skylift 17 meter upp i luften.
Har ar vi pa fomiddagspromenad pa de Eastmanska agorna (det ar har det brukar synas tigersnakes).

Morfar och Pelle kollar utsikten over floden och Pelle klattrar alldeles sjalv uppfor dom hoga trappstegen pa stigen. Per och jag hittar pa att kika fram genom en jattestor ihalig tradstam.
Plotsligt ar vi i Melbourne, pa Royal Botanic Garden, dar barnet Per poserar bland tradgardsskulpturer i "Childrens garden".
Och jag hittar en trahast utanfor racehorsemuseum vid Federation square i samma stad.
Det har blev en nagot rorig redogorelse fran vara forsta dagar har, men det ska bli battre. Jag aterkommer. Ha det gott alla!

3 kommentarer:

Ulla o Curt sa...

Underbara bilder och vad modig du är Lotta som vågar ta dig ut bland ormarna. Jättefin bild på Per och Pelle. Kramar från oss i Thailand

Lillan sa...

Hej på er!
Och jag får börja med att säga Grattis till dig Lotta! Vad härligt ni verkar ha det och jättefina bilder har ni tagit. Själv håller jag på att packa inför skidresan. Nu vill jag ha strålande sol, några minusgrader och en perfekt skidåkning. Ha det jättebra! Kramar från Lillan

Jo. sa...

Men MAMMA va du är modig! Måste visa Jakob. och va härligt ni har det!! Weeeee, blir så avundsjuk! kram kram!