06 mars 2009

Mitt i naturen 2

Nagot solbranda om nosarna var vi alla sex efter en heldag i den tasmanska urskogen. Vart mal denna dag var The blue tier. Det ar ett naturreservat som ivigdes just idag och Lisa hade fatt en speciell inbjudan eftersom hon designat skyltarna. Ursnygga skyltar som ni ser. Den lokala TV-kanalen var pa plats och filmade lite av varje bl. a. familjen Eastman pa promenad pa en av de nya vandringsstigarna. Och vi fick verkligen se dom pa nyhetssandningen i kvall!
En av lederna var 3,4 km och det tyckte vi kunde vara lagom att ga eftersom det var ganska brant och vi ju hade tva sma barn att tanka pa. Fantastisk vacker utsikt over berg, dalar och havet langst bort i oster. Pa stigen promenerade ocksa en echidna (igelkottliknande liten varelse som ar valdigt gullig men som har jattelanga piggar som ar riktigt vassa). Jesse plockade forstas upp det lilla djuret och nar Jesse fragade om jag ville halla svarade jag till min egen forvaning ja. Det var lite stickigt och jag hade faktiskt marken i handflatorna en lang stund efter det att jag slappt ner lilla echidnan pa marken igen.
Makarna Ungsten poserar har under ett par enorma ormbunkar.
Cuccaburra som Per fotat i narheten av Eastmans tradgard.
Vi stannade och fikade vid en flod och Max tyckte att Pers ol verkade va god. Han fick dock inte smaka. Fattar inte varfor det blev understruket plotsligt och jag kan inte fa bort det.Jesse och Pelle hittar jamt pa egendomliga saker, som har t. ex dar Pelle upp- och nervand nuddar vattnet i floden...
Och sa lite mer Pelle....
Nu har vi atit T-bonesteak med klyftpotitis och ar matta och trotta. I morgon ar det meningen att Jesse, Per och Jesse's kompis Chris ska aka pa fisketur. Lisa och jag ska aka pa garagesale och det tycker jag ska bli vansinnigt roligt. Ha det sa bra "up over" (eller vad det kan heta)

Inga kommentarer: