21 september 2008

And the winner is

Utgången var ju faktiskt given när Jakobs förslag damp ner i förslagslådan. Så här är dom:

KOSTA och BODA

Johanna, kaniner kan inte heta (Be)dorian och Damien, hur skulle det se ut? Kom igen till våren när de nya hoppfölen föds. Ett par av dom kan absolut heta så. Skulle passa perfekt faktiskt! Och Lisa, det finns säkert redan ett antal kaniner som heter Bisse och Bosse och vi vill ju ha nå´t unikt. Sorry. Jag lovar nämligen att det inte finns en enda kanin i världen som heter Kosta eller Boda. Nu är det dessutom så att det finns en kanin nummer tre. Denna lilla varelse har varit så skygg att vi inte trodde att den skulle gå att få tag på efter rymningen. Men idag lyckades Jocke och Fredde, så nu är han/hon återbördad till den nystädade kaninboxen. I konsekvensens namn och i sann Torsten Jansson-anda har vi döpt detta vackra djur till MESSING (hahaha). Bild på underverket kommer någon annan dag. Nu ser jag fram emot en ny arbetsvecka. På riktigt! Per har som vanligt en ledig dag kvar. Förresten Jakob, självklart kommer det ett pris på posten. Jag måste bara fundera ut vad.

3 kommentarer:

Lisa Ulrica sa...

njaeee.... jag vet inte jag, jag tycker detta var ett litet slag under bältet - att Jakob kan gå och vinna genom att fjäska lite för pappan min - Kosta och Boda - har aldrig hört några löjligare kaninnamn - och jag har då aldrig träffat en Bissekanin i mitt liv.... omröstning tack!

Jo. sa...

Han måste i så fall få något som han kan dela med sin syster.

Ulla o Curt sa...

Nu antligen har jag kommit in pa er blogg och ska forsoka blogga lite sjalv med bilder. Som du ser funkar inte ringarna och punkterna over aao. Kramar fran oss