05 september 2008

Äntligen fredag!

Visst är det skönt när helgen kommer. Vi har just gått efter-middagen-promenaden och planerat lite vad som ska hända/göras denna lördag och söndag. Utflykt till Kalmar och Öland var det tänkt, men det förespås regn så vi får kanske hitta på nå´t annat. Annars skulle faktiskt Per behöva lite vila efter allt slit med fönster och målning förra helgen. Jag däremot gjorde ju inte ett nyttigt handtag då, utan gick mest omkring och hade det bra.........I från vårt sovrumsfönster kan man njuta av denna fantastiska rödbladiga ricin. Jag blir glad varje morgon när jag tittar ut. Ricinen har levt en tynande tillvaro hela sommaren i brist på tillräckligt med vatten. Men vips, när regnet kom fick den nya krafter och växer nu så det knakar.
På HM i Malmö igår gjorde jag nedanstående fynd (198 kr). Jag hade gärna velat ha den gröna, men tyvärr fanns den bara i storlek 34. Det fick bli den cerisa i stället och den är fin den också.Nu ska vi fira fredagskväll. God helg alla!

Inga kommentarer: