11 september 2008

Hej och hå, nu känns det som höst....

....för Per har ställt in trädgårdsmöblerna. Och lite ruggigt är det allt fast vi inte ens hunnit till halva september. Dessutom har jag börjat höstens aktivitet, klädsömnadskurs på onsdagskvällarna. Premiär igår och det var så kul! Jag har tänkt mig att sy ett par svarta byxor modell gubb. Med djupa fickor, veck fram, lite pösiga men ganska smala nertill. Materialet är ganska kraftig bomull. Låter ganska snyggt, eller hur? Om ni aldrig får se mig i dessa byxor beror det antingen på att jag misslyckats eller att jag i sann optimism sydde byxorna för små (ganska troligt eftersom jag vägrar att erkänna att jag är storlek 42(!), inte ens för mig själv). Om ni däremot får se mig i byxorna går det utmärkt att uttrycka er beundran (haha). Inte så mycket annat har hänt sedan senast här på hemmafronten. Vi kan dock notera att Ulla och Curt drar till Huay Yang på lördag, att Jocke är i Stockholm och hälsar på sina syskon och att det börjar bli hög tid att få iväg födelsedagspresenter till tvåbarnsmamman down under. I morgon är det fredag, hurra!

3 kommentarer:

Ulla o Curt sa...

Ha en riktigt skön helg Lotta och Per! Vi hörs av från Huay Yang! Kram Ulla och Curt

Lisa Ulrica sa...

oh - jag ser verkligen fram emot det - undrar hur många barn eller hur gammal jag måste bli innan jag "växer upp" och inte blir oerhört barnsligt glad över paket & presenter.... ha en go helg Lotta!

Per och Lotta sa...

Ja ja Lisa det är bara att vänta och köra till Scottsdale och öppna box 360 och hoppas att där finns nå´t för dig (kan tänkas finnas nå´t för dom andra i familjen också....)