01 september 2008

Nu blir det jobbigt!

Jag är sannerligen inte van vid att inte blogga på nästan en vecka! Här kommer i alla fall någon sorts sammanfattning av mina senaste dagar. Jag flög till Stockholm i onsdags i arla morgonstunden för att delta i en miljökonferens tillsammans med likasinnade från Skatteverket och Kronofogden och vår miljöansvarige på huvudkontoret (inte så bra att flyga dock). Nu är det ingen lek längre, det där med att va miljömedveten på jobbet. Nu är det ett krav från regeringen att alla myndigheter ska ha jobba aktivt för en bättre miljö och resultatet ska redovisas för resp departement. Det blev en glad överraskning kan jag säga, för mig alldeles nyutsedd miljösamordnare i södra regionen. Två mycket bra dagar blev det och jag är peppad till tusen! Från miljömötet drog jag till Johanna och lastade av min väska och sen tog Johanna och Jakob mig med upp till Skrapans översta våning och baren "Och himlen därtill" där vi drack vars två glas rödvin innan vi åt vitlöksmiddag hos "Bröderna Olsson". Ojojoj, tänk bara: Vitlöksköttbullar och vitlökspotatismos med vitlökslingon och vitlöksättiksgurka.................. Vi åt inte just den rätten, men i det vi åt var det massor av vitlök och det var sanslöst gott. På fredagen hälsade vi på Jakob hos "Röjnings reklambyrå" på elfte våningen i Kistaskrapan. Johanna och jag var bjudna till "svärisarna" på middag på kvällen. Svärisarna är lika med Hans och Marit som bor i Enhörna, strax utanför Södertälje. Där blev vi bjudna på utsökt lax med gräslökssås (ska absolut bjuda sydamerna på den rätten när dom kommer hit nästa gång). Jättetrevlig kväll. Så blev det lördag och jag fick äntligen träffa León. Han har blivit så stor sedan senast och han kände faktiskt igen mig. León, Alicia, Hanna, Frank, Johanna och jag var på Junibacken och levde oss in i Astrid Lindgrens värld. Väldigt fint och roligt var det där. Superrolig Pippiteater fick vi se och sagotåg och att rumla runt hos Karlsson på taket var ju inte fel.Vi matade Lilla Gubben med morötter och lekte med jättelika legobitar.León och Frank blev också målade till panter-giraff-lilla gubben resp tiger-lejon (även om León ville ta bort sin målning alldeles meddetsamma). Supercoola vilddjur och förstås grymt söta:
På lördagskvällen var Johanna och jag bjudna till Hanna på middag tillsammans med Hannas föräldrar Ulla och Janne. Jättemysig kväll med god mat och dryck. Hade kunnat bli sent om inte Ulla och Janne skulle upp supertidigt för att åka till Samos och om inte min manager (Johanna) sa att nu behöver tjejmilenlöparen hem och sova.......... Tjejmilen ja, den avverkades i ett behagligt tempo. Jag är så nöjd att jag orkade springa hela vägen runt Djurgårn. Det tog drygt 67 minuter, så det är inget att skryta över men jag tog mig som sagt runt. Carina, som jag träffade innan loppet kan däremot vara stolt för hon sprang på 55,05 och det är riktigt, riktigt bra. Heja Kinga! Annika har jag pratat med precis nyss och hon var också nöjd. Vem vet, det kanske blir en repris nästa året. I år var det min sjätte tjejmil faktiskt. Nu är det så att blogger vägrar att ta emot mina bilder. Ska försöka en gång till annars får bilderna anstå tills i morgon kväll. Då ska jag också leverera vad maken har åstadkommit medan jag har varit borta och det är inte lite kan jag säga och kräver sin alldeles egen historia. Som jag säger allt som oftast: He is simply the best!

3 kommentarer:

Hearligt sa...

Det låter som en fantastisk långhelg i stockholm, grymt att du kom runt tjejmilen aswell!

Snart är det min tur, inte tjejmilen men stockholm!!

Förresten, så har vi Oslopojkar också startat en blogg, segla in på hearligt.blogspot.com och ta en titt mor o per!!!

Ha det bäst, kram!

hanna sa...

Skitkul att ha er båda här, nästa gång blir det ingen tidig hemgång :)

Och Lotta, jag är så sjukt imponerad av din mil! Du är ju heeelt grym. Jag hade INTE orkat springa ens 5 km i söndags... :)

Anonym sa...

Vi tycker att det är beundransvärt att springa en mil på 67 minuter! Det var mycket roligt att få bjuda dig och Johanna på middag.