20 september 2008

Trädgård för hela slanten

Nu har vi börjat hösta. Löken är upplockad från trädgårdslandet och vi har rensat bort en massa ogräs. Per har plockat frön från busktagetesen och sparat en del frön från dom "svarta" tomaterna. Finns inga godare! Frukt har vi, precis som alla andra trädgårdsägare, i massor. Vårt nyaste Signe Tillich bär mer frukt än vad trädet egentligen orkar bära. Nu har vi börjat plocka av äpplena och kan riktigt höra hur Signe drar en lättnadens suck.
Greve Moltke-päronen är som godast just nu.Paradisäpplen har jag plockat in en hel skål av idag. Dom ska bli krans att hänga på dörren bl. a. Återkommer med bild när den är klar.Och så Elsa då, som är vår ständiga följeslagare. Hon är verkligen alltid med när vi håller på med nå´t utomhus. Inomhus är hennes tillstånd mest sovande eller ätande..........En härlig höstdag har vi haft och när jag nu tittar ut genom fönstet ligger Torstävaviken som en spegel (tillhör inte vanligheterna). Bästa Per håller på att baka baguetter till mina sykamrater som kommer på tisdag och jag ska nu ge mig i kast med paradisäppelkransen. Går det bra kanske det blir fler. En alldeles utomordentligt god lördagskväll till alla, för det ska vi ha!

1 kommentar:

Lisa Ulrica sa...

jag väntar med spänning på att få veta vad dom små kaninerna heter.