28 september 2008

Helgrapport

Igår kväll kändes det inte riktigt självklart att sätta sig vid datorn och informera världen om vad vi hittat på under dagen. Vi var lite trötta och slöade bara framför TV:n innan det var dags att gå och lägga sig. Hela dagen tillbringade vi på Jupitervägen i Växjö där Per hjälpte Linda och Magnus med plantering av nyinköpta träd och buskar medan jag mest ägnade mig åt Leo. Per och Linda grävde gropar som dom sen fyllde med matjord och gödsel, Magnus, sjuk i halsfluss, såg till att vi inte behövde svälta och Leo och jag var både på lekplatsen i närheten och vid Evedal.I den här kiosken köpte jag kaffe och bulle! På lekplatsen kan man både köra traktor och rida på gris.
Idag har vi varit hemma och uträttat lite smått och gott både ute och inne. Strålande väder fast lite blåsigt (som vanligt). Kolla särskilt på vildvinet, som är som finast nu. Fuchsian har kommit in i andra andningen och Per pausar med ett glas jordgubbsaft. Nu förbereder jag mig för arbetsdag i morgon och Per för en ny dag med trädgårdspyssel

1 kommentar:

Ulla o Curt sa...

Wow vad fint ni kommer att fa det Linda nar ni haft tradgardsexperterna pa besok. Underbart fina bilder bade pa Leo, tradgarden i Vaxjo och Torstava. Kramar Ulla o Curt