06 september 2008

Utflykt till Kalmar/Öland

Även om vi inte tänkt att göra en utflykt om det regnade idag, blev det så i alla fall. Jula var det första och nog viktigaste målet. Per skulle köpa ett bord till sin nya fräsmaskin (jag vet knappt vad det är) och så´na bord har dom hos Jula. Nu har vi ett så´nt bord! Ikea kan man ju inte underlåta att besöka när man är i Kalmar och vi fick som vanligt köpt lite småsaker, bl. a. två tygbitar som ska bli kuddöverdrag till kuddarna i TV-rummet. På Öland blev det bara en visit på Capellagården, men efter regnet såg allt lite tråkigt och visset ut. Tillbaka till Kalmar där vi fikade på Hamncaféet och sen gick vi på promenad i Slottsparken. Så här dags hade solen börjat skina och det var hur skönt som helst. Underbara planteringar, eller hur?
Notera mitt nyinköpta HM-fynd. Jeansen köpte jag i Stockholm och dom kostade väldigt mycket mer kan jag säga.........:)
Per plockar ner ett par äkta kastanjer med den nya konsthallen i bakgrunden. Tanken är att de där kastanjerna ska sättas i jorden här och växa upp till vackra träd.........ingen mer än jag tror på det!
Bilderna är tagna med mobilen. Blev helt OK tycker jag.

Sedan ett par veckor tillbaka går det inte att besöka blogspot på jobbet(!). Någon nitisk säkerhetsmänniska har sett till att brandväggen lägger sig i vägen. Tråkigt tycker vi förstås, eftersom vi vet att vi har en del trogna läsare bland våra arbetskamrater. Jag har dessutom vant mig vid att det första jag gör på morgonen på jobbet är att hämta kaffe och sen kolla bloggarna. Fy va tråkigt att inte kunna det längre. Himla tur att jag fortfarande kan komma in på Hannas blogg för det är ingen blogspot. Där kan webfiltret känna sig lurat! Nu hör jag att det slamras med kaffekoppar därnere. Hörs i morgon!

Inga kommentarer: