14 januari 2011

Julklappen!

Per och jag skulle få en överraskning i julklapp av Johanna och Henke. Det var en utflykt hade vi fått veta och vi behövde inte vara klädda eller skodda på nåt speciellt sätt. Det var allt. Vi gick till tågstationen och hoppade på tåget och åkte, som vi tyckte, ganska länge. Nu gissar jag bara, men jag tror att området där vi klev av hette ungefär San Isidri (låter inte rätt) och efter en kort promenad förbi vackra hus och trädgårdar kom vi frama till ett riktigt vackert hus eller snarare palats, Villa Ocampo
Där levde den faktiskt (jag menar att jag hade inte hört talas om henne tidigare) världsberömda författaren Victoria Ocampo. Trädgården var fantastisk men mängder av olika träd som Victoria samlat under årens lopp. Huset var enormt och lämnat precis som det såg ut när Victoria dog 1979. Det finns massor att säga/skriva om denna kvinna, men läs själva. Jag blev ordentligt nyfiken och ska kolla vad som finns utgivet på svenska.
Öl och kaffe på Villa Ocampos terass.


Härlig eftermiddag och en perfekt julklapp! Och så fick vi ju åka tåg.

Inga kommentarer: