21 januari 2012

Ao Nang dag 7 - Pers födelsedag

Med hjälp av lite smussel och efter att ha skickat in Per i badrummet för att raka sig kunde jag duka det dignande presentbordet (hahaha).
Det ser sannerligen inte mycket ut för världen men det blev faktiskt bättre än det ser ut. Första presenten var fotmassage med tillhörande förfrisknng som var bokad kl 10.
Fast fotmassage var inte riktigt sant för det var både massage av fötter, ben, huvud och axlar. Efter avslutad massage (en timme) bjöd hotellet på färsk kokosnöt. Jag hade nämligen pratat med flera här om födelsedagen, så alla visste om den. Hotellet gratulerade och bjöd födelsedagsbarnet på glass också och en rabatterad måltid i restaurangen.
Sen vidtog poolhäng och läsning, bad och för mig även manikyr. Så trevligt så!
Per var också uppe på takterassen och fotade hotellområdet och vår balkong, där jag syn som en liten prick på andra våningen och tredje balkongen från vänster.
Per provar en av sina födelsedagspresenter.
Dagens höjdpunkt skulle bli den av mig (och en av kyparna på restaurangen) planerade festmiddagen.
Och jag har absolut intrycket av att det blev så bra som jag tänkt. Vi får väl se vad han säger?
Sparkling wine, fast jag tycker att det låter lyxigare att säga champagne fick vi direkt vid ankomsten och bordet var dukat så fint med blomsterarrangemang precis som jag bett om.

Här kommer en kavalkad av alla godsaker vi stoppade i oss.
Förrätt: Vårrullar fyllda med nudlar och grönsaker. Chilidip till.
Huvudrätt: Hot pan med seafood till Per och biff till mig. Rätten serverades så att servitören kom fram med en nästan glödande varm gjutjärnspanna, la i smör och hälde därefter i hela blandningen av grönsaker, skaldjur och sötsur sås. Det rök och fräste så det stod härliga till, nästan lite som flambering.
Efterrätt: Banana split. vi insåg ganska snabbt att vi aldrig skulle lyckas få i oss hela. Vi var redan så mätta. Bilden blev inget vidare men för ordningens skull.
Strax efter desserten började det småregna, så vi bestämde oss för att spara den planerade irish coffeen till ett senare tillfälle. Som avslutning på min avdelning måste jag visa en bild på min kjol.
För nästan precis 10 år sedan köpte jag den på nattmarknaden i Bangkok vid mitt allra första Thailandsbesök tillika semester tillsammans med Per. Minns du kjolen Ulla? Jag tror knappt att jag använt den sedan dess. Per ville visst skriva nåt, så här kommer han.
Hoppas ni orkar med några rader till. Det är den gamle som nu tagit över tangenterna. Ålderspensionär .. vilket uttryck. Hur som helst är det min 65-åriga födelsedag vi firat. Jag tackar för alla hälsningar via nätet. Alltid roligt att bli ihågkommen! Att denna födelsedag stannar kvar i mitt minne för alltid är min Lottas förtjänst. Ovan har ni tagit del av allt hon fixat. Visst är det imponerande! Jag känner mig lyckligt LOTTAd. Det gäller inte bara idag! TACK min Lotta!

5 kommentarer:

Kinga sa...

Vilken härlig dag! Ha en fortsatt fin semester! KRAM KINGA

Ulla o Curt sa...

Vilken minnesrik dag. Förstår att ni haft en helt underbar födelsedag. Ha det fortsatt gott på semestern. Kramar till er båda

Kerstin sa...

Hej!
Här kommer ett stort GRATTIS till dig för nu är det ju din dag idag. Vi förstår att ni har det härligt och skönt i värmen. Idag har vi fått snö i Växjö.
Hälsningar
Kerstin och Lars

Anonym sa...

Vi önskar fortsatt härligt födelsedagsfirande! Må så gott!
Kramar Stina o Bo

lindamagnus sa...

Vilken härlig dag! Kram