01 januari 2012

Nyårsafton 2011

För första gången på evigheter möttes vi av strålande solsken när vi steg upp på morgonen. Härligt! Detta föranledde oss att ta en rejäl nyårsaftonspromenad ut till udden på Rävskär. Så himla fint! Se bara:
Så var det dags att göra sig fin till kvällens fest i Hovmantorp. Egentligen var det vår tur att stå för årets arrangemang, men eftersom Ulla och Curt var hundvakter (Bonzo) blev det ändring  av ordningen och vi och Stina och Bo åkte till Hovet i stället. Och det blev så bra, så bra! Maten var alldeles utsökt och gott vin fick vi till. Här är ett smakprov på godssakerna:
Och så sötaste Bonzo, som var så fin och duktig hela kvällen. Kinga, han fick inte en endaste liten smakbit från bordet. Jag lovar!
Vi hade jättetrevligt som vanligt och vi hörde Jan Malmsjö läsa Nyårsklockan och så skålade vi förstås i champagne! Pratade och pratade och pratade gjorde vi också precis som vi brukar. Det enda som var lite trist var att alla utom jag var mer eller mindre förkylda. Curt var så hes att han knappt kunde prata. Mina bilder jättedåliga så därför blir det inte fler.
Nu ser vi fram emot 2012 med spänning och tillförsikt. Det kommer att bli ett väldigt bra år är jag säker på!

1 kommentar:

Kinga sa...

Helt underbart att vara hemma hos mitt älskade troll igen. Tack för ni var snälla och kom till Hovmantorp så Bonzo fick sällskap på nyår! Kram och hälsa Per