22 januari 2012

Ao Nang dag 8

Frukosten är, som tidigare nämnts, en av dagens viktigare händelser. Där förevisas här hur det kan se ut när vi intar densamma.

Äggröra, stekt ägg eller omelett, det är bara att välja.
Min tur att få massage. Jag valde helkropps-aloe vera-varianten och det var riktigt bra. Till och med fingrarna masserade hon men det bästa av allt var nog när hon masserade hårbotten (utan aloe vera då:).
Dagens begivenhet, eller snarare kvällens var nattmarknaden i Krabi stad. Vi tog bussen dit och det gick undan kan jag säga. Vi var tolv stycken på flaket och vi fick hålla i oss ordentligt kan jag säga. Nattmarknaden i Krabi är inte lika stor som den i Hua Hin och inte alls turistanpassad. Jag gissar att 90 % av besökarna var thailändare, men visst såg vi turister också. Dom syns liksom i mängden. Det kinesiska nyåret står för dörren (24januari) och firandet har redan börjat så smått. På torget i Krabi, runt vilket också nattmarknaden håller till var det fibril aktivitet. På scenen förbereddes uppträdanden och vi såg både barn och vuxna som skulle vara med.
De här båda tror vi var nån sorts programledare eller möjligen komiker och dom höll låda för fullt och skrattade mycket. Men vi fattade ju inte ett ord av vad dom sa, så det är bara en gissning.
Barnen, i alla fall flickorna, var utklädda till vuxna på ett sätt som förde tankarna till amerikanska barnmodeller. Se bara.
Mamman till denna lilla flicka var omåttligt stolt över sin avkomma. Bevare mig väl!
Så köpte jag förstås den obligatoriska klockan, för 25 kronor. Det måste man bara. Årets exemplar fastnade jag för direkt och är vansinnigt snygg.
Eftersom regnet hängde i luften och vi hörde åskan mullra tog vi bussen tillbaka till Ao Nang efter ett par timmar. Nu har vi precis ätit en sen (för oss då) middag och ska sitta på balkongen en stund (jag sitter redan här med pc:n i knät) innan det är dags att sova. I morgon ska vi åka ut till Chicken Island har vi tänkt.

Inga kommentarer: